13.12.2012

Kwiat Kobiecości olej z wiesiołka

Ostatnio odkryłam wspaniałe kapsułki-olej z wiesiołka. Kupiłam je z nadzieją, że pomogą mi wyleczyć trądzik. Znalazłam w internecie informacje, iż wielu dziewczynom pomógł. Jednak czytając coraz wiecej informacji coraz bardziej utwierdziłamsie w przekonaniu jaka to cudowna roślina. Jej olej pomaga kobietom (i nie tylko) w wielu dolegliwościach. Stosuja ja główńie kobiety ze zwględu na ich działanie w "ulepszaniu" płodności
Pomaga min. na serce, włosy, skóre i paznokcie, reguluje hormony i wspomaga płodność u kobiet, pomaga przy tradziku. Jak jestescie zainteresowane przeczytajcie wiecej:


Wspomaga odporność, wzmaga siły witalne, pomaga w stanach wyczerpania fizycznego i psychicznego. 
 
Ułatwia usuwanie toksyn z organizmu. Reguluje przemianę materii.
Wzmacnia organizm pod względem fizycznym i 
Obniża poziom cholesterolu we krwi i zapobiega jego odkładaniu się w naczyniach krwionośnych).
 
Ma działanie przeciwmiażdżycowe
i zapobiega otyłości.


Ma działanie uodparniające
Chroni przed zarażeniem chorobami zakaźnymi; łagodzi zatrucia.
Wiesołek - działanie żółciopędne
Działa ochronnie na wątrobę, trzustkę.
Chroni przed nadciśnieniem. Usprawnia krążenie.
Wiesołek ma działanie leczniczę na choroby skóry i włosów Łagodzi podrażnienia, swędzenie, regeneruje i odżywia, może być używany przez osoby nawet z bardzo wrażliwą skórą. Ma działanie przeciwzmarszczkowe. Reguluje pracę gruczołów łojowych i metabolizm skóry, nie zatyka porów, pomaga w zwalczaniu trądziku.
 
Wiesiołek wspomaga przemianę materii, oraz gospodarkę hormonalną.
Warto docenić wiesiołek. Działanie jego ma również wpływ na spowalnianie procesów starzenia się skóry.
Wiesołek - działanie lecznicze na choroby narządów płciowych i układu moczowego
Wiesołek - działanie ochronne i łagodzące na przewód pokarmowy i układ oddechowy


Ma działanie łagodzące nieprzyjemne objawy u kobiet w okresie menopauzy. Wzmacnia produkcję estrogenu.
Ma działanie przeciwnowotworowe. Hamuje wzrost agresywnego raka piersi - skuteczność w leczeniu guzów piersi.
Sekretem tak szerokiego spektrum działania, jakie posiada olej z wiesiołka, jest duża zawartość naturalnego nienasyconego kwasu tłuszczowego gamma-linolenowego (GLA). Substancja ta nie jest wytwarzana przez ludzki organizm, ale jest mu niezbędną do sprawnego funkcjonowania. To nie koniec prozdrowotnych substancji, jakie zawiera wiesiołek. Działanie tej rośliny jest tak szerokie i skuteczne również dzięki dużej zawartości witamniny F odpowiedzialnej za wygląd włosów, skóry, paznokci. Pomaga w leczeniu schorzeń układu płciowego.

Olej z wiesiołka ma również działanie wzywalające, jeśli chodzi o produkcję hormonów seksualnych. Stosowany jest przez kobiety wspomagająco, kiedy próbują zajść w ciążę. Olej z wiesiołka coraz szerzej stosowany jest przy kłopotach z zajściem w ciążę lub utrzymaniem 

03.11.2012

Bariera językowa


Właśnie wróciłam z Polski. Było bardzo fajnie, aż szkoda mi było wracać. Tutaj dni mijają bardzo wolno, nudno. Czuje sie tu nadal obco. Narazie tylko w domu czuję się dobrze.  Niestety przez to, że mój mąż zna polski oraz to, że chcąc mi umilić zaklimatyzowanie się w innym kraju kupił polski dekoder tv trudniej jest mi się nauczyć tureckiego. A co za tym idzie trudniej mi tu funkcjonować.



Cokolwiek chcę załatwić muszę angażować:
-Mojego męża, który jest zapracowany. To co robię z nim po pracy mogłabym normalnie ( jak bym znała język) zrobić sama w czasie kiedy on pracuje, 

-Moją teściową-starszą trochę schorowaną kobietę, ktora nie na wszystko ma siłę, i meczy sie szybko

- Se. -siostrę męża, która niedawno urodziła i mimo, że dziecko ma już 8 miesiecy i ma opiekunkę to jak mówi nigdzie nie może iść bo ma dziecko. Tak więc czuję się jakbym miała związane ręce, bo sama nic nie mogę, a nie lubię sie prosić kogoś o coś. Jako przyklad mogę podać:


 Poprosiłam Se. żeby poszła ze ma na turecki bazar, gdzyż nie znałam w ogole tureckiego a bazar jest dość daleko. Ona chodziła za mną tylko, nic nie oglądała, a ja czułam się conajmniej dziwnie i krępowało mnie to, więc nie chciałam stać za długo przy jednym stoisku i dokładnie oglądać. Ja chciałam być tam dłużejobejść wszystko, a ona  po godzinie stwierdziła, że musi wracać, bo telefonowała opiekunka i synek (wtedy 5-o miesięczny) się obudził. A nie karmiła wtedy piersią, ani nic nie musiała zrobić.

Dlatego potrzebuję sie tu uniezależnić.

Teraz mój dom jest w Turcji. Muszę znaleźć w sobie siłę, bo nie należę do osob sumiennych. Za łatwo się poddaję. Już od dziecka taka jestem.  Decyduję się na coś, a potem rezygnuję... Bo mi się nie chce, znudziło mi się itp. Przecież przeprowadzając się tu wiedziałam, że będzie na początku trudniej niż w Polsce. Wiedziałam, że nie od razu będę znać język, mieć pracę, przyjaciółki... itd. 

Dlatego muszę intensywnie uczyć się tureckiego, zacząć myśleć o przyszłości i teraz nad nią pracować bo im szybciej będę mogła rozmawiać po turecku tym szybciej się tu zadomowię i wkroczę "w życie"

12.10.2012

Wróżenie z kawy po turecku

Często do mojej teściowej przychodzi pani masażystka, która potrafi wróżyć z fusów. Poprosiłam ją,żeby następnym razem mnie zawołała ( mieszkamy w jednym domu ale ja mam oddzielne mieszkanie  na górze).
No i oto czego się dowiedziałam:
-W przeciągu 3 miesiacy zajdę w ciążę i najprawdopodobniej będą to blizniaki chłopiec i dziewczynka  a kilka tygodni wcześniej z mężem żartowałam, że najlepiej chciałabym "hurtowo" ;) bliźniaki chłopca i dziewczynkę bo dwójke na pewno chcemy a jeśli zdecydujemy sie na trzecie to na pewno nie przez najbliższych kilka lat
- Czeka mnie przeprowadzka, do własnego domu i mam jeszcze  drugi, mniejszy klucz (mozebyć np samochód, albo nie wiem...co innego)  bo pokazały się 2 klucze z czego jeden to od nowego domu. Mamy w planach kupno domu więc to możliwe że się spełni.

Oprócz tego,  powiedziała, że niedługo zacznę pracę( chyba to się nie godzi z bliźniakami, no chyba ze to po odchowaniu ) i że mam wszystkie drogi otwarte,szczegolnie te do kariery zawodowej, a problemy się nie zbliżają i wszystko cud miód :))))

Póki co, wierzę w to bo po pierwsze bardzo mi to pasuje, a po drugie ja zostałam przepowiedziana mojej teściowej :)

Otóż, kiedy jej syn( jeszcze kawaler) był w Polsce pani wróżbitka przepowiedziala, że bedzie miała synową z zagranicy, szczupła z blond włosami no i się sprawdziło :)
 no, ale to nie było trudne do przewidzenia bo wiedząc, że on jest w Polsce w kraju który sobie wyobrażają jak kraj pełny szczupłych blondynek mogła wykombinować, że jedną sobie przywiezie, ale co innego ryzykować z bliźniakami bo to zdaża się nie za często...
No dobra....
Czas pokaże, przekonamy się, czy można jej wróżbom ufać...3 miesiace szybko zlecą, pod koniec stycznia jak nie bedzie blizniakow to znaczy wciska kity heheh


Tylko tego tureckiego musze sie nauczyć w końcu, ale nie jest łatwo.... Z mężusiem po polsku rozmawiam, mam polską tv, no i idę na łatwizne... A nie chcę ciągle tylkompolegqć na kimś jak gdzieś idę ( do sklepu,  lekarza itp

Pierwszy wpis. WSTĘP

Witam! Wcześniej zdarzało mi się tylko czytać blogi. Teraz spróbuję stanąć po drugiej stronie.
Pomyślałam, że jest to bardzo dobry sposób na uporządkowanie własnych myśli i spojrzenie na siebie  z dystansem. Będę też tutaj dzielic sie swoimi doświadczeniami. Poza tym  będę tu też zamieszczać swoje inspiracje z zakresu mody, gastronomii i wystroju wnetrz. Ale napewno jeszcze wszystko wyjdzie "w praniu"